• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74049
+
-

رونمایی از سند توسعه فرهنگی - هنری فارس

رونمایی از سند توسعه فرهنگی - هنری فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تدوین سند توسعه فرهنگی - هنری این استان و انتشار آن در قالب کتابی با عنوان فرنامک خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «صابر سهرابی» گفت: این برنامه با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه، صاحبان اندیشه در حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان و اندیشمندان این بخش تدوین شده است.  وی با بیان این‌که بعد از تایید نهایی از سوی وزارت ارشاد این سند رونمایی خواهد شد گفت: این برنامه نقشه راه فرهنگی - هنری فارس را تا حدودی مشخص خواهد کرد. 
سهرابی همچنین از آماده شدن مقدمات یک تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و استانداری فارس خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در آینده نزدیک به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس خواهد رسید. 

او با اشاره به این‌که کار در حوزه فرهنگ و ارشاد نیازمند دقت و حساسیت فراوانی است در پاسخ به برخی انتقادات گفت: برخی مشکلات اجرایی اجازه پاسخگویی به برخی مسائل و حواشی را نمی‌دهد، وگرنه شجاعت کافی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وجود دارد. 

سهرابی در دفاع از اجرای برنامه‌های هفته فیلم اروپایی در فارس گفت: هفته فیلم اروپایی یک رویداد بسیار خوب بود که به دلایلی اجرای آن در فارس متوقف شد، اما دفاع ما از ضرورت اجرای این برنامه انجام شد، اگرچه ضرورتی برای اطلاع‌رسانی در مورد آن وجود نداشت. 
وی با تصریح این‌که تاثیر فعالیت در حوزه فرهنگ در درازمدت نمود بیرونی دارد گفت: از ابتدای حضور در راس مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با برنامه‌ای که متناسب با برنامه وزیر محترم بوده توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را دنبال کرده‌ایم. سهرابی با اشاره به این‌که نقش رسانه در تحقق برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیار مهم است لزوم پیگیری مطالبات از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها را یادآور شد و گفت: به ضرورت نقد در حوزه فرهنگ و هنر اعتقاد دارم و معتقد هستم که نقد ضرورت توسعه و پیشرفت در این حوزه است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که برنامه‌های موثری در زمینه اقتصاد هنر، ایجاد میل و رغبت در جامعه برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی مد نظر این اداره کل و وزارت متبوعه است گفت: تدوین سند توسعه فرهنگی با نگاه دقیق به این مسائل انجام شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید